A felgyorsult világ egyre inkább haladt a modernebb felfogás felé. Az sem meglepő, hogy ez idő alatt mindennek a lazább és modernebb változtát próbálják megteremteni, ezzel is tartani a tempót. A művészetekben a legjobb a szabadság megtalálása, ezáltal sokkal több jut „belőlünk” a végeredmény szempontjából. A fotózásban egy új fogalommal, azaz a Business Headshot kifejezéssel ismerkedhetünk, mely megteremtheti ezt a szabadság élményt az üzleti fotózásban.
Mi a különbség a Business Fotózás és a Business Headshot között?
A kézzel foghatóság helyett, inkább filozófiai értelemben tudunk különbséget tenni közöttük. Az üzleti portré legfontosabb elemei, a fény, a kompozíció, a ruházat, a smink, az ékszerek, a háttér, a kifejezés. Ezek a portrék merevek, és leginkább azért készülnek, hogy megmutassák a legjobb oldalad üzleti környezetben többnyire a marketingről, a márkaépítésről szólnak. A Business Headshot a hagyományostól viszont teljesen eltérő normákat követ. Annak ellenére, hogy ugyanúgy megtartja „üzleties” mivoltát (színek, ruházat, környezet), mégis lazább lesz a végeredmény. A fotón lehet mosolyogni, mindegy hogyan áll a fejünk, a hajunkat is fújhatja a szél. Gyakorlatilag minden megtörténhet, ami megmutatja a lazább oldalunkat.
Mégis milyen legyen akkor az öltözék?
A már említett lazaság elmaradhatatlan. Viszont ne feledjük, mégis csak egy üzleti fotózás keretein belül kell válasszunk. Érdemes elfejteni azokat a ruhákat, amelyek mintásak, csíkosak, feliratosak. Legyen letisztult, és finom az öltözék a lezserség ellenére is.