Az ülőmunka miatt fáj a derekam. Mit tehetek ellene?

Kérdések Fórumok Az ülőmunka miatt fáj a derekam. Mit tehetek ellene?

Címkézve: ,

Ennek a témakörnek tartalma 6 hozzászólás, 6 résztvevő. Utolsó frissítés:  Ribárszki Richárd 2 hónapja telt el.

  • Szerző
    Bejegyzés
  • #285 Hozzászólás

    Belaba
    Tag

    Tippeket, praktikákat szeretnék kérni a jó öreg mindennapos derékfájás kapcsán. Lehet valahogy enyhíteni, amíg még nem súlyos a helyzet? Esetleg ismertek valamilyen jó forrást, ahol olvashatok a témában?

  • #291 Hozzászólás

    herodekniki1
    Felhasználó

    Manapság divatos szakma a jóga tanítás. Budapesten lépten-nyomon jógastúdiókba botlunk.

    Az egészség tudatos megőrzéséhez nyújtanak segítséget az oktatók. Szerencsére ma már bárkinek elérhetőek ezek az órák, tanfolyamok.
    Rengeteg fajtája létezik (pilates, hatha, acro, hot…) mégis érdemes gerincjógával kezdeni, mivel olyan testtartásokat fog gyakorolni az érdeklődő, amiket előtte soha. A sokféle stílus közül idővel mindenki megtalálja a hozzá legközelebb állót.

    Kitartással javítható a testtartás, a mély izmok erősödnek és pozitívan hat az idegrendszerre. A látszattal ellentétben a test nyújtásánál fontosabb a helyes légzés alkalmazása a gyakorlatokban. Figyelni kell, hogy csak addig menjen bele a pózba a gyakorló, amíg kényelmes. Több tucat póz és mozdulatsor sajátítható el a gyakorlással. Sportolóknak is ajánlatos heti egy jóga órát beiktatni.

  • #293 Hozzászólás

    Kitten-Fury
    Felhasználó

    A rendszeres masszázs és termálfürdő csodákat tud tenni. Rengeteg jó gyógyvizes forrás található Magyarországon, pl. a büki gyógyfürdő.

  • #296 Hozzászólás

    Kitten-Fury
    Felhasználó

    Illetve ha már ajánlottam a helyet: aktív pihenésként itt van vízitorna lehetőség is.

    Az úszás kincset tud érni derékfájdalom esetén. A kerékpározás, futás is segíthet. Ha ezek esetleg nehezen mennek, érdemes enyhébb túrázással, sétával, vagy nordic walkinggal kezdeni. (Ez egy bottal és speciális mozgással végzett séta, nagyon jól átmozgatja az izmokat.)

  • #298 Hozzászólás

    Sanyi
    Adminisztrátor

    Én túl vagyok már egy két komolyabb derékfájós, lumbágós időszakon, volt időm kitapasztalni mit érdemes tennem ilyenkor. Én ezt ide leírom, de nem szeretnék tanácsot adni róla, mivel előfordulhat, hogy egy hirtelen mozdulat nagyobb kárt okoz mint amilyen haszna van.

    Szóval, amikor jelentkezik a fájdalom a következőket teszem:

  • Laza nyújtógyakorlatok, tényleg semmi extra, csak hogy kicsit lazuljanak az ízületek
  • Rendszeresen végzem az úgynevezett teknős gyakorlatot, (dr. Stephen T. Csang: Az öngyógyítás teljes rendszere című könyvében teljesen ki van fejtve. A lényege, hogy ülő pózban előre lógunk, amíg a hátunk engedi (erőltetés nélkül). És ebben a pozícióban laza nyakmozgással utánozzuk a teknősök mozgását.
  • Fájdalomcsillapítás – Kitűnő a sportkenőcs, ami rozmaring alapú hatóanyagú, hűsít és lazít is. Azonban előfordul hogy fájdalomcsillapítót veszek be, és utána pihenek, persze olyan pózban ahol a gerincem is laza maradhat, meg én is elé tudok lazulni.
  • #307 Hozzászólás

    DZoli
    Adminisztrátor

    A futást, úszást én is ajánlom és a masszázs is nagyon jót tett nekem is. Az ülőmunkából származó fájdalmak, merevség stb. ellen nagyon jók például az itt található, irodai és otthoni gyógytorna videók is. Szépen el vannak magyarázva és be vannak mutatva a gyakorlatok, ráadásul megvan mögöttük a kellő szakértelem is. A doktornak van Youtube csatornája is, érdemes onnan is tájékozódni. A megfelelő ülőpozíció kapcsán nagyon jó videói vannak!

    Nekem a derékproblémáim miatt egy orvos által előírt és begyakoroltatott McKenzie-tornát kellett végeznem. Sokat segített, bár a betanulás közben nagyon kell a felügyelet: nem annyira “nehezek” vagy bonyolultak a gyakorlatok, viszont csak akkor segítenek, ha jól végzik őket.

    • A hozzászólás módosításra került: 2 hónapja telt el- DZoli.
  • #348 Hozzászólás

    Ribárszki Richárd
    Adminisztrátor
    • Megfelelő szék használata (egy sima egyenes támlájú szék is jó)
    • Gerinctámasz párna használata
    • Megfelelő ülés magasság
    • A monitor teteje legyen a szemed előtt, ha kihúzod magad
    • Egyenes testtartás
  • Hozzászólás: Az ülőmunka miatt fáj a derekam. Mit tehetek ellene?
    Saját információk:




    Megszakítás