A Direct Mail, vagy röviden DM, azokat a hirdetési kampányokat jelenti, amelyekben a hirdetők közvetlenül a célcsoport tagjaihoz küldenek el marketinganyagokat. A DM lehet bármilyen papíralapú anyag, mint például levél, újság, katalógus, vagy akár termékminta, amelyet postai úton küldenek el a célcsoport tagjainak.
A DM hirdetési kampányok előnye, hogy a hirdetők pontosan célozhatják meg a célcsoportjukat, és személyre szabhatják az üzenetüket a célcsoport preferenciái alapján. A DM különösen hatásos lehet olyan célcsoportok esetén, akiknek nincs számítógépük vagy nem használnak aktívan a közösségi médiát, így egyébként nehezebben elérhetőek lennének más hirdetési csatornákon keresztül.
Ugyanakkor a DM hirdetési kampányoknak is vannak hátrányai. A legfontosabb az, hogy a költségek általában magasabbak, mint más hirdetési csatornáknál, mivel a papíralapú anyagok elkészítése és elküldése is többe kerül. Emellett a DM hirdetési kampányok hatékonysága is nehezebben mérhető, mint más csatornáknál.
Minden esetben fontoljuk meg, melyik hirdetési csatorna a legmegfelelőbb a célcsoportunk és üzenetünk számára. A DM hirdetési kampányok lehetnek hatásosak olyan célcsoportok esetén, akiket nehéz elérni más csatornákon keresztül, de érdemes mérlegelni a költségeket és a hatékonyságot is.